egoblogo
“Avégből születtünk erre a világra, hogy lopjuk a napot.” (Vonnegut)

pityusz-ebéd

még egy szupertitkos nagymamai recept ;))

a családi legendáriumba szalonnás krumpli néven került be.

kell hozzá néhány (nem túl nagy) krumpli, és ahány félkrumpli van – annyi szalonnakocka, vastag hagymaszelet és sajtkocka. mindegyikre kevés só (opcionálisan + krumplifűszer – olyan fix pt cartofi). a félbevágott pityuszok közepére kis mélyedést kell vájni, abba kerül minden egyéb – szalonna, hagyma, fűszer, sajt sorrendben. közepes lángon 20-30 perc alatt a lerben készre sül.
az illata… mmmmMMMMMennyei
::nyálcsorgatás, éhség faktor ↑ ::

seperc alatt elfogyott :)

DSC01427

a sütés előtt...

DSC01434

... és amikor még túl forró volt ahhoz, hogy eltüntessem egy pillanat alatt az egészet.

DSC01433

* * * *

additional thanks: a hiperszuper sütőpapír a képen az még Tekla ajándéka (megmaradt a múltkori szalonnáskrumplizáskor) – enélkül nem is lehetett volna ilyen nagyon fincsi a pityó. ;)

(most jutott eszembe, hogy ezt a kaját Szasza te is ismered, készítettünk amikor Kluzson nálatok voltam anno ;)) )

7 hozzászólás to “pityusz-ebéd”

  1. hu el is bugáztam az ötletedet, beírtam a noteszomba oszt hamarosan elkészítem… nyálcsurgás van ezerrel …

  2. bizony bizony fincsike. Én már csak tudom :D

    ja és vigyázz csaje, mert hazaköltöztem :D

  3. […] én ezt a nevet adtam annak amit Füüsti pityusz-ebéd néven emleget és családjukban állítása szerint szalonnás krumpli néven szerepel (a […]

  4. T. dejóó dejóó :D :D :D

    szombaton nekem is lejár a nagyfrász. s utána… :>

    a vasárnapi ócskázás még aktuális? ;;)

  5. Huhh, na ez tényleg egy jó dolog. Azóta sem ettem, most megkívántam de rendesen :D

  6. […] jutott Füüsti pityókája , magam előtt láttam a kis krumplicskákat, már elképzeltem ahogy beleharapok olyannyira, hogy […]

  7. […] a krumpli sülve (megkóstoltam egyet) akkor néhény pityóka tetejére sajtszeleteket (füüsti pityusz ebédje ihletett) tettem és a már kioltott, de még forró sütőbe pár percre visszatettem. Amíg […]


Hozzászólás